Strona Główna  >  Artykuł archiwalny

Do poprzedniej strony


Artykuł archiwalny


Wydział: Centrum Zarządzania Kryzysowego

Kierownik wydziału: Mirosław Paszylk

Adres: 89-999 Niemodlin, ul. Kaszubska 12 , pokój 30 (II piętro)

Telefon: 6817001 wewn. 30

Poczta elektroniczne (e-mail):czk@Niemodlin.gov.pl

 


Zgodnie z regulaminem urzędu:

§ 16

1.   Centrum Zarządzania Kryzysowego w ramach Straży Miejskiej prowadzi sprawy:

      1)    ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych,

      2)    czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego - w zakresie określonym      

             w przepisach o ruchu drogowym,

      3)    współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli,

      4)    pomoc w usuwaniu awarii technicznych u skutków klęsk żywiołowych oraz innych

             miejscowych zagrożeń,

      5)    zabezpieczanie miejsc przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc           

             zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów

             i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalanie, w miarę

               możliwości, świadków zdarzenia,

6)          ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej,

7)          współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,

8)          doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub do miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu     i zdrowiu innych osób,

9)          informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie          i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw           i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie                     z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi,

10)      konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.

2.   Centrum Zarządzania Kryzysowego w ramach Pionu Ochrony prowadzi sprawy:

        1)   koordynowanie przygotowania i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej w zakresie

              ochrony ludności,

   2)   opracowywanie gminnego planu obrony cywilnej,

   3)   sprawy szkoleń i ćwiczeń obrony cywilnej,

        4)   przygotowanie systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania

              o zagrożeniach, opracowywanie miejskiego planu ochrony przed powodzią oraz planu

              reagowania kryzysowego,

        5)  wykonywanie zadań centrum zarządzania kryzysowego w sytuacjach wyższych stanów

         gotowości,

6)      nadzór nad częścią logistyczną planów obrony cywilnej jednostek organizacyjnych gminy       i innych podmiotów,

        7)   zaopatrywanie organów i formacji oc w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie,

        8)  sprawy zaopatrzenia w sprzęt i środki ochrony indywidualnej dla ludności, nadzór nad

             funkcjonowaniem budowli ochronnych, współdziałanie w zabezpieczeniu sił i środków dla

             akcji ratowniczych itp.,

9)      prowadzenie spraw dotyczących ochotniczych straży pożarnych,

        10)sprawowanie kontroli w zakresie zabezpieczenia przeciwpożarowego i ochrony

             przeciwpożarowej w stosunku do wszystkich jednostek organizacyjnych gminy,

11)      dokonywanie analiz stanu ochrony przeciwpożarowej,

12)      planowanie i koordynowanie przedsięwzięć w zakresie zadań obronnych na terenie gminy, sprawy organizacyjnego przygotowania urzędu do funkcjonowania w okresach wyższych stanów gotowości obronnej państwa,

13)      sprawy planowania i nakładania świadczeń na rzecz obrony,

14)      koordynowanie zadań związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem rejestracji

        przedpoborowych oraz poboru do wojska,

15)      zapewnienie ochrony informacji niejawnych w Urzędzie,

16)      ochrona systemów i sieci teleinformatycznych,

17)      kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,

18)      okresowa kontrola właściwego oznaczania i rejestrowania oraz ewidencji, materiałów              i obiegu dokumentów w urzędzie,

19)      szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,

20)      prowadzenie kancelarii tajnej.

 

 


Wprowadzono:2003-07-07 12:40:35przezAdmin
Zatwierdzono:2003-07-07 12:40:35przezAdmin

Dziś jest: 2010-09-09 02:12 | Ogólna liczba odwiedzin biuletynu: 837526 | Zobacz statystyki.