Strona Główna  >  Władze i organizacja  >  Urząd Miejski  >  Wydziały  >  Wydział Organizacjny

Do poprzedniej strony


wersja do druku | archiwum

Wydział Organizacjny


Naczelnik wydziału:Witold Kuriata

Adres:49-100 Niemodlin, ul.Boh.Powst.Śl. 37, pokój 65 (III piętro)

Telefon:4606-295 wewn.204

Poczta elektroniczne (e-mail): um@niemodlin.pl


Zgodnie z regulaminem urzędu:

§ 15

1. Wydział Organizacyjny – symbol OR z wyjątkiem spraw prowadzonych przez stanowisko pracy ds. obsługi Rady i jej organów, które oznacza się symbolem - BRM.
2. Pracą Wydziału kieruje Naczelnik przy pomocy jednego etatowego Zastępcy.
3. Naczelnikowi poza pracownikami Wydziału podlegają bezpośrednio pracownicy obsługi Urzędu.
4. Wydział prowadzi sprawy dotyczące organizacji i funkcjonowania Urzędu, skarg i wniosków, kadr i szkolenia ,obrony cywilnej oraz obsługi Rady Miejskiej i jej organów.
5. Do zadań i kompetencji Wydziału należy, w szczególności:
1) prowadzenie kancelarii Urzędu oraz sekretariatu Burmistrza i Jego Zastępcy,
2) udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych Urzędu,
3) organizowanie kontaktów Burmistrza, Z-cy Burmistrza i Sekretarza
z wskazanymi przez nich instytucjami, organizacjami społecznymi, gospodarczymi itp.,
4) załatwianie spraw związanych z opracowywaniem projektów Statutu Gminy, jednostek pomocniczych gminy (sołectw) i Regulaminu Organizacyjnego Urzędu, z ich aktualizacją oraz prowadzeniem kontroli w zakresie stosowania tych dokumentów i przedstawianie Sekretarzowi wniosków z niej wynikających,
5) opracowywanie projektów Regulaminów Pracy w Urzędzie oraz prowadzenie kontroli jego przestrzegania,
6) wyposażanie Urzędu w meble, sprzęt i urządzenia biurowe oraz gospodarowanie tym mieniem,
7) Zaopatrywanie pracowników w materiały biurowe, kancelaryjne , pieczątki, czasopisma i literaturę fachową,
8) prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków oraz kontroli nad terminowością ich załatwiania,
9) nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w budynku Urzędu,
10) nadzór nad pracą pracowników obsługi,
11) prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu oraz dyrektorów
i kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
12) prowadzenie całości spraw związanych z obsługą kancelaryjno – techniczną Rady i jej organów oraz zebrań wiejskich,
13) prowadzenie rejestru uchwał Rady i Zarządu,
14) prowadzenie rejestru wniosków i opinii komisji Rady,
15) prowadzenie rejestru interpelacji i wniosków radnych,
16) administrowanie budynkami Urzędu i gospodarka lokalami wchodzącymi w ich skład,
17) prowadzenie zbioru uchwał Rady i Zarządu oraz ich udostępnianie interesantom,
18) załatwianie spraw związanych z ochroną i promocją zdrowia,
19) załatwianie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
20) załatwianie spraw związanych z zapobieganiem i przeciwdziałaniem alkoholizmowi i narkomanii,
21) prowadzenie zbiorczej ewidencji wniosków i postulatów sołectw,
22) opracowywanie projektów porozumień związanych z przejęciem przez gminę zadań z zakresu administracji rządowej lub administracji samorządowej (powiatu, województwa ),
23) wykonywanie zadań związanych z funkcjami reprezentacyjnymi Burmistrza, organizacyjne przygotowywanie uroczystości państwowych i lokalnych, obsługi delegacji zagranicznych oraz kontaktów zagranicznych,
24) wykonywanie zadań związanych z wyborami do rad samorządów terytorialnych, Sejmu, Senatu i prezydenckich oraz z przeprowadzeniem referendum,
25) załatwianie spraw związanych z wyborami sołtysów i rad sołeckich,
26) załatwianie spraw związanych z wyborami ławników sądowych i członków kolegium do spraw wykroczeń,
27) prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury,
28) prowadzenie zakładowej działalności socjalnej,
29) załatwianie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bhp
i zabezpieczenia przeciwpożarowego Urzędu i ochroną jego mienia,
30) załatwianie spraw związanych z ekspedycją przesyłek pocztowych, łącznicy telefonicznej i łączności radiowej,
31) organizowanie szkoleń pracowników Urzędu,
32) załatwianie spraw związanych z odbywaniem w Urzędzie praktyk zawodowych,
33) załatwianie spraw związanych z podziałem administracyjnym kraju oraz ustalaniem i zmianą nazw miejscowości,
34) coroczne opracowywanie projektu gminnego programu profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz sprawozdań z jego realizacji,
35) załatwianie spraw związanych z gospodarowaniem określonymi w budżecie gminy środkami na przeciwdziałanie alkoholizmowi,
36) zapewnienie wykorzystania w szerokim zakresie informatyki w pracy Urzędu.
37) opracowywanie projektu planu obrony cywilnej miasta i gminy oraz po jego zatwierdzeniu bieżąca kontrola realizacji ujętych w nim zadań,
38) organizowanie szkoleń i ćwiczeń z zakresu obrony cywilnej,
39) przygotowywanie i zapewnienie działania systemu powszechnego alarmowania oraz wykrywania skażeń,
40) załatwianie spraw związanych z zapewnieniem formacjom obrony cywilnej, umundurowania i sprzętu,
41) prowadzenie magazynu sprzętu OC.


Wprowadzono:2009-07-20 10:29:27przezWitold Kuriata
Zatwierdzono:2009-07-20 10:29:30przezWitold Kuriata

Dziś jest: 2010-09-09 02:04 | Ogólna liczba odwiedzin biuletynu: 837526 | Zobacz statystyki.