Do poprzedniej strony

| Wydział Inwestycji i Funduszy Eurpoejskich
Naczelnik Wydziału: Bernadeta Lisson-Pastwa
Adres:49-100 Niemodlin, ul.Boh.Powst.Śl. 37, pokój38 (II piętro)
Telefon: 4606- 295 wewn. 219
Poczta elektroniczne (e-mail): um@niemodlin.pl
zgodnie z §25 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu
1. Wydział Inwestycji iFunduszy Europejskich– symbol IFE zalatwia sprawy zwiazane z kreowaniem rozwoju Gminy , planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym. 2. Pracą Wydziału kieruje Naczelnik 3. Do zadań i kompetencji Wydziału należą w szczególności następujące sprawy: 1) załatwianie powierzonych gminie spraw związanych z nadzorem budowlanym, w tym dotyczących wydawania pozwolenia na budowę, pozwolenia na użytkowanie, przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze przystąpienia do wykonywania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę oraz o zakończeniu budowy, 2) załatwianie spraw związanych z gospodarowaniem gminnym zasobem nieruchomości w zakresie ich nabywania i zbywania ,zamiany, oddawania w trwały zarząd lub użyczenie oraz obciążania ich prawem wieczystego użytkowania, 3) załatwianie spraw związanych z przekształcaniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, 4) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat rocznych za użytkowanie wieczyste, zarząd i użytkowanie nieruchomości oraz opłat adiacenckich i planistycznych, 5) prowadzenie ewidencji ilościowej i wartościowej nieruchomości gminnych, 6) sprawy komunalizacji mienia – przejmowania nieruchomości na rzecz gminy, 7) przygotowywanie dokumentów związanych z opracowywaniem planów zagospodarowania przestrzennego gminy ich aktualizacja oraz nadzór nad przestrzeganiem tych planów, 8) załatwianie spraw związanych z wydawaniem decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, 9) załatwianie spraw związanych z rozgraniczaniem i scalaniem nieruchomości, opiniowaniem i zatwierdzaniem podziałów geodezyjnych opracowywanych przez służby geodezyjne, 10) prowadzenie spraw dotyczących cmentarzy i pomników męczeństwa, 11) prowadzenie ewidencji zabytków i innych spraw dotyczących zabytków znajdujących się na terenie gminy, 12) prowadzenie ewidencji nieruchomości, nadawanie im numerów porządkowych, załatwianie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów, 13) załatwianie spraw związanych z przygotowaniem terenów pod budownictwo mieszkaniowe, usługi i przemysł, 14) załatwianie spraw związanych z zapewnieniem gruntów pod pracownicze ogrody działkowe oraz współdziałanie w tej sprawie ze związkami działkowców, 15) opracowywanie dokumentów związanych z planowaniem, przygotowywaniem i prowadzeniem inwestycji gminnych realizowanych przez Zarząd Gminy bez pośrednictwa jednostek organizacyjnych gminy, 16) współpraca ze służbami inwestorskimi realizującymi inwestycje gminne i ocena przebiegu ich realizacji, 17) załatwianie spraw związanych z zapewnieniem mieszkańcom gminy dostaw energii elektrycznej, cieplnej i gazowej , wody oraz odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków, 18) udzielanie pomocy merytorycznej radom sołeckim realizującym zadania inwestycyjno – remontowe oraz kontrola i rozliczanie finansowe tych zadań, 19) prowadzenie ewidencji dróg i mostów, 20) załatwianie spraw związanych z modernizacja i utrzymaniem gminnych dróg, ulic, mostów i placów oraz sporządzanie opinii dotyczących dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych, 21) uzgadnianie lokalizacji w pasie drogowym obiektów nie związanych z gospodarką drogową i zajmowanie go na inne cele w odniesieniu do dróg gminnych oraz powiatowych powierzonych gminie w administrowanie, 22) sprawy dotyczące ustalania miejsc, za które pobiera się opłaty za parkowanie pojazdów, 23) załatwianie spraw związanych z prawem żądania od osób które w wyznaczonym terminie nie odbudowały lub wyremontowały obiektu zabytkowego na nieruchomości oddanej im w wieczyste użytkowanie, bądź nie zabudowały w terminie działki nabytej od gminy do zwrotu nieruchomości za odpowiednim wynagrodzeniem,

Wprowadzono: | 2009-07-20 10:30:09 | przez | Witold Kuriata | Zatwierdzono: | 2009-07-20 10:30:11 | przez | Witold Kuriata |
|